انحصار وراثت به زبان ساده‌، مسیر قانونی برای تقسیم ارث است. بر اساس انحصار وراثت تسویه مال انجام شده و بدهی‌های متوفی از اموال او پرداخت می‌شود. بعد از این مرحله نوبت به تقسیم ارث و مشخص شدن مالکیت‌ها می­رسد. این موارد را وکیل انحصار وراثت به‌خوبی می‌شناسد و اقدامات لازم در جهت تسهیل این روند را انجام می‌دهد. کاماپرس در این گزارش به وظایف هزینه وکیل ارث و معرفی بهترین وکیل انحصار وراثت تهران ‌پرداخته است.

 

وظایف بهترین وکیل انحصار وراثت تهران

به طور کلی مهم‌ترین وظیفه بهترین وکیل انحصار وراثت تهران ، حفاظت از منافع و حقوق وراث است. باید به عنوان نماینده وراث در دادگاه و مراجع قضایی حضور یافته و در مورد امور مربوط به وراثت، تقسیم اموال و دیگر مسائل مرتبط با وراثت به وراث کمک کند. در مرحله اول باید فهرستی مبنی بر تنظیم سهم‌الارث وارث آماده کند. در مرحله دوم قرارداد الکترونیک از طریق سامانه ثنا را آماده کرده و باید به‌صورت هفتگی موکل را از روند پرونده مطلع کند. دادخواست بدوی در زمینه‌ حصر وراثت توسط او آماده می‌شود. سپس در شورای حل اختلاف حضور یافته و مدارک را ارائه می‌دهد. همچنین باید در جلسات مربوط به رسیدگی به پرونده در دادگاه حضور پیدا کند. اگر مدارک موکل کامل نباشد، وکیل اقدام به استعلام وضعیت از ثبت‌احوال کرده و به تکمیل مدارک می‌پردازد. همچنین در اداره مالیات حضور یافته و مالیات ‌بر ارث را مشخص می‌کند. در حصر وراثت نامحدود، وکیل اقدام به چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار می‌کند و اگر پس از یک ماه مدعی پیدا نشد، در مرحله پایانی، گواهی حصر وراثت را به همراه دادنامه از شعب دادگاه دریافت کرده و به موکل خود تحویل می‌دهد.

این در حالیست که وکیل آگاهی و اشراف کامل بر قوانین مربوط به میراث دارد و از این طریق می­تواند در سریع‌ترین زمان ممکن به امور موکل خود رسیدگی کند. بهترین وکلای انحصار وراثت در تهران در مقایسه با دیگر وکلای حقوقی به مسائل دعاوی ارث و میراث تسلط بیشتری داشته و در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. همچنین قبل از هر گونه اقدامی برای اعلام سهم‌الارث هر کدام از ورثه ابتدا باید آنان را شناسایی کرده و بعد از طی کردن مراحل قانونی، وراثت آنان را از طریق صدور گواهی انحصار وراثت تایید کند. بهترین وکیل تهران در دعاوی کاملا بی طرف است و بدین جهت تمامی حق و حقوق ورثه را بدون هیچگونه کاستی به آنان واگذار می‌کند.

هزینه وکیل انحصار وراثت

هزینه بهترین وکیل انحصار وراثت تهران

هزینه انحصار وراثت شامل هزینه تشکیل پرونده برای تقسیم عادلانه مال و اموال متوفی است که به دست قانون و مراجع حقوقی انجام می‌شود. از دیگر هزینه‌های انحصار وراثت، پرداخت حق‌الزحمه‌ وکیل است که از مهم‌ترین هزینه‌ها برای انحصار وراثت است. گاهی هزینه‌های انحصار وراثت به دلیل وجود مشکلاتی در پرونده مانند دعوا بین وارثین بالاتر است؛ درنتیجه در تمامی پرونده‌های انحصار وراثت، مشکل صدور گواهی سریعا حل نمی‌شود که البته اگر اینگونه باشد، هزینه انحصار وراثت پایین می‌آید.

اگر میان وارثین مشکلی باشد، هر کدام از آنان باید وکیل مخصوصی داشته باشد تا به پرونده رسیدگی کند. در این صورت هزینه انحصار وراثت برای هر کدام از وارثین بر اساس توافق آنان با وکلای خود و راهی که برای حل مشکل خود در پیش می­گیرند، متفاوت خواهد بود. به علاوه، هزینه بهترین وکیل انحصار وراثت تهران در شهر‌های مختلف ایران یکسان نیست و هر موکلی با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کند و وکیلی که برای این کار در نظر می‌گیرد، هزینه‌های متفاوتی را برای رفع مشکل انحصار وراثت پرداخت می‌کند. به عنوان مثال، هزینه در تهران بین دو تا ۵۰ میلیون تومان است.

آیا برای انحصار وراثت حتما باید از وکیل ارث مشاوره گرفت؟

برای دریافت گواهی انحصار وراثت، داشتن وکیل دادگستری ضرورتی ندارد و خودتان هم می‌توانید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، ثبت درخواست و تکمیل مدارک، پروسه آن را طی کنید، اما از مهم‌ترین مزایای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در زمینه انحصار وراثت، امکان برخورداری از راهنمایی درست به بهترین شکل به صورت حضوری و غیرحضوری است؛ چراکه یک وکیل با تجربه نسبت به همه قوانین حقوقی مربوط به مسئله ارث مانند قوانین مدنی و امور حسبی آشنا است. از مزیت‌های دیگر مشورت با وکیل ارث این است که کلیه امور مربوطه را از طریق شورای حل اختلاف رسیدگی کرده و با چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، روند صدور گواهی انحصار وراثت را سرعت می­بخشد. در نهایت باید گفت که داشتن وکیل دادگستری باعث می­شود گواهی انحصار وراثت در زمان کوتاهتری صادر ‌شود. گرفتن وکیل همچنین برای کسانی مناسب است که وقت پیگیری مراحل صدور گواهی انحصار وراثت را نداشته یا اصلا در محل آخرین اقامتگاه متوفی ساکن نیستند.

آیا برای انحصار وراثت حتما باید از وکیل ارث مشاوره گرفت؟

 

اخذ بهترین وکیل انحصار وراثت تهران از “حقیقت گستر پارسیان”

موسسه هوشمند “حقیقت گستر پارسیان” دارای کادری مجرب از وکلای کارآزموده و پایه یک دادگستری با سال‌ها سابقه‌ درخشان در قبول و انجام کلیه دعاوی حقوقی و کیفری است. این موسسه آماده‌ ارائه‌ انواع خدمات حقوقی به مراجعین است. برای ارتباط با موسسه حقیقت گستر پارسیان می‌توان با شماره تلفن 02191300023 تماس گرفت یا به نشانی اینترنتی www.haghgostar.com  مراجعه کرد. این موسسه برای تنظیم اوراق قضایی و قبول دعاوی حقوقی و کیفری، به متقاضیان خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین نیز ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره انحصار وراثت تهران حضوری نیز می‌توان به نشانی تهران، فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک۵۳، ساختمان آمیتیس، طبقه پنجم، واحد ۱۸ مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *