اینترنت و رایانه های موجود، این روزها از واجبات زندگی های بشریت محسوب می‌شوند. فضاهای مجازی می‌توانند بیشترین جرایم را به دنبال خود داشته باشند، بنابراین، این امر موجب شده است تا مراجع قضایی برای پیشگیری از جرایم تدابیر ویژه ای را بيانديشند.


جرایم اينترنتي شامل جرایمی است که در محیط مجازی رخ می‌دهد.
در فضای مجازی افراد می‌توانند هرگونه خدمات و اطلاعات الکترونیکی را در سراسر جهان بیابند. مجرمین فضای مجازی شامل هکرها، کرکرها، فریک های تلفن می‌باشد.
در حال حاضر با افزایش راه های ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری های گوناگون، جرایم اینترنتی نیز گسترش پیدا می‌کنند.
به تمامی مواردی که بر خلاف قانون بوده باشد و در چهارچوب و بستر اینترنتی رخ دهد را کلاهبرداری های اینترنتی می‌گویند.
جرائم اينترنتي انواع و اقسام متفاوتی دارد که برخی از آنها عبارت اند از:
۱. مزاحمت های اینترنتی
۲. کلاهبرداری های اینترنتی
۳. نقض قوانین کپی رایت
۴. هک کردن
۵. جعل داده های اینترنتی
۶. نفوذ غیر مجاز به سیستم رایانه ای افراد
۷. سرقت هایی در فضای اینترنتی
۸. پخش و انتشار اطلاعات در بستر فضای مجازی
جرائم اينترنتي این روزا می‌توانند اقدامی برای به وقوع پیوستن جرایم بزرگ تری باشند همانند سرقت، قتل و روسپیگری…
اهداف مجرمان اینترنتی از جرایمی که انجام می‌دهند با یک دیگر متفاوت می‌باشد. گاها جرایم علیه اموال، جرایم علیه دولت ها و جرایم علیه افراد رخ خواهد داد.
در کلاهبرداری های اینترنتی ارتباط مستقیم میان مجرم و بزه وجود ندارد و جرم مطرحه از طریق رایانه صورت می‌گیرد.
کلاهبرداری اینترنتی یک تا سه سال حبس، رد مال به صاحب آن و جزای نقدی معادل مال مأخوذه است.
به طور عموم جرایم اينترنتي به جرایمی گفته می‌شود که با تجارت الکترونیک مرتبط باشند. در کلاهبرداری اینترنتی افراد مجرم با وارد کردن اطلاعات، داده ها، مختل کردن سایت ها یا محو کردن و تغییر اطلاعات، می‌خواهند مالی را تصاحب نمایند. به عبارت دیگر؛(مجرمان یا کلاهبرداری های اینترنتی، می‌خواهند منفعت و یا مالی را تحت سلطه‌ی خود در بیاورند.)
وکیل جرایم اینترنتی
به وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه جرایم رایانه ای فعالیت دارد را وکیل جرایم اینترنتی می‌نامند. همانطور که در مطالب فوق عنوان شد، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، فضای رایانه و اینترنت روز به روز گسترده شده است. بنابراین، رخ دادن جرم و جنایت از سمت و سوی افرادی که در این حوزه فعالیت و تسلط دارند افزایش یافته است. در بسیاری از موارد، بزه دیدگان آسیب ها و ضررهای مالی بسیاری را متحمل می‌شوند. مطالبه حقوق از دست رفته و جبران تمامی ضررهای موجود، تنها به دست وکیل جرایم اینترنتی متخصص حل و فصل می‌شود.
از آنجایی که جرایم رایانه ای نیاز به دانش، تجربه، تخصص و مهارت بسیاری دارد، می‌بایست از وکیل جرایم اینترنتی متخصص راهنمایی گرفت.
وکیل جرایم اینترنتی علاوه بر تسلط کامل بر دعاوی رایانه ای، باید به طور جامع و کامل با فضای مجازی و عملکرد های مختلف رایانه ای آشنایی داشته باشد.
موسسه حقیقت گستر از جمله موسسه هایی می‌باشد که دپارتمان مجزا در خصوص جرایم اینترنتی دارد و وکلای حاذقی در این حوزه فعالیت می‌نمایند. در حقیقت گستر شما می‌توانید پرونده کیفری خود را به بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران بسپارید. موسسه حقیقت گستر همواره تلاش می‌کند تا تمامی پرونده های خود را تا حدالامکان با موفقیت به اتمام برساند و در خصوص پرونده های کیفری و جرایم اینترنتی این مسئله صدق می‌کند. وکیل جرایم اینترنتی متخصص در موسسه حقیقت گستر با بهره گیری از علم و دانش حقوقی خود و با آشنایی که بر رویه های قضایی مربوطه، می‌تواند بهترین یاری را به شما برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *