جرم آدم ربائی چیست؟
در جرم آدم ربایی شخص مجرم اقدام به ربودن یا مخفی نمودن شخص بنابر علت های گوناگون می‌نماید. مجرم یا آدم ربا به خاطر مسائل مالی، انتقام، تهدید و یا تجاوز به عنف و یا حتی بیماری های روانی اقدام به این عمل می‌نمایند. البته برای وقوع جرم آدم ربایی، قصد و نیت مرتکب نیز حائز اهمیت می‌باشد یعنی فردی که اقدام به این کار می‌نماید باید با اراده و خواست خود، آدم ربایی کند.


آدم ربایی پیامد های بسیاری بر روح و و روان خانواده و خود فرد می‌گذارد. همچنین پرونده های آدم ربایی موجب رعب و وحشت در سطح جامعه و حس نا امنی در جامعه خواهند شد. به عبارت دیگر، جرم آدم ربایی زمانی رخ می‌دهد که مرتکب؛ فردی دیگر را با اجبار و فریب، به مکانی دیگر منتقل می‌کند و به همین دلیل در دسته جرائم غیرقابل گذشت قرار می‌گیرد و عملی است که جنبه عمومی دارد به همانطور که ذکر شد، موجب بهم ریختن نظم و امنیت عمومی می‌شود.
بنابراین قانون گذار برای افرادی که اقدام به آدم ربایی می‌کنند اشد مجازات را در نظر گرفته است.
عناصر جرم آدم ربایی:
عنصر مادی آدم ربایی: ربودن افراد به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحوی از عناصر مادی آدم ربائی محسوب می‌شود. یعنی ربودن شخص عبارت است از منتقل کردن او از جایی به جای دیگر.
عنصر معنوی آدم ربایی: زمانی جرم آدم ربایی رخ می‌دهد که علاوه بر عنصر مادی و قانونی، عنصر معنوی و روانی نیز وجود داشته باشد. یعنی شخص علاوه بر سوءنیت و قصد مجرمانه جهت ارتکاب جرم را داشته باشد. در صورت عدم قصد و نیت و یا به عبارتی دیگر بدون عنصر معنوی جرم آدم ربایی محقق نخواهد شد.
عنصر قانونی آدم ربایی: ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی؛ هر کس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگری به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر شخصا یا توسط‌ دیگری شخصی را بِرُباید یا مخفی کند، به حبس از پنج تا پانزده سال محکوم خواهد شد در صورتی که سن مجنی‌علیه کمتر از پانزده سال تمام باشد یا‌ ربودن توسط وسایل نقلیه انجام پذیرد یا به مجنی علیه آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود، مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد‌ و در صورت ارتکاب جرایم دیگر به مجازات آن جرم نیز محکوم میگردد.
تبصره ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی: مجازات شروع به ربودن سه تا پنج سال حبس است.
وکیل آدم ربایی به چه شخصی می‌گویند؟
هنگامی که از وکیل آدم ربایی صحبت می‌کنیم بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اقدام و عملی خطرناک می‌باشد و این موضوع را از خود بسیار دور می‌پندارند و هرگز فکر نمی‌کنند که روزی درگیر چنین اتفاق ناگواری بشوند. در چنین مواقعی تنها وکیل آدم ربایی حرفه ای می‌تواند جریان پرونده را به دست بگیرد و آن را به بهترین شکل و شیوه پیش ببرد.
به وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه های کیفری و حل و فصل پرونده های جزایی تبحر دارد و می‌تواند به نحو احست با تکیه بر تجربیات و علم حقوقی که دارد از موکل خویش دفاع نماید. به همچین شخصی وکیل آدم ربایی می‌گویند.
وکیل آدم ربایی از حرفه ای ترین و کارکشته ترین وکلا در زمینه پرونده های جنایی می‌باشد و در حل و پیشبرد آن پرونده، وکیل آدم ربایی خوب می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.
در موسسه حقیقت گستر دپارتمان کیفری و جزایی گسترده ای وجود دارد و وکلای با تجربه ای در زمینه های گوناگون کیفری فعالیت می‌نمایند.
موسسه حقیقت گستر با سابقه درخشان در حل و فصل پرونده های مربوط به سرقت و آدم ربایی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. چرا که بهترین وکیل آدم ربایی تهران در موسسه حقیقت گستر فعالیت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *