انتخاب وکیل در امور کیفری با توجه به پیچیدگی و حساسیت این دعاوی و همچنین ارتباط مستقیم آن‌ها با جان، مال و حیثیت اشخاص،از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید با دقت بالایی انجام شود. جلوگیری از مواجهه با جرایم و مسائلی همچون کلاهبرداری، سرقت، جعل و مواردی از این قبیل، تقریبا غیرممکن بوده و هر فردی ممکن است حداقل یک بار در طول زندگی خود با آن‌ها مواجه شود. در چنین مواردی بهره‌مندی از تخصص وکیل کارکشته کیفری در تهران و دیگر شهرها برای احقاق حق موکل و آرامش خاطر او ضرورت دارد؛ چرا که بهترین وکیل کیفری در تهران و شهرستان‌ها با آگاهی کامل از قوانین و رویه‌های قضایی در دادگاه حاضر شده و به بهترین نحو از موکل خود دفاع می‌کند.  در این گزارش ضمن بررسی ویژگی وکیل کیفری و وظایف او، بهترین وکیل کیفری در تهران نیز معرفی ‌شده است.

 

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری همان وکیل دادگستری است که دارای تحصیلات حقوقی بوده و موفق به کسب پروانه وکالت دادگستری شده است؛ با این تفاوت که وکیل تضمینی کیفری به‌ واسطه علاقه شخصی یا تحصیل در گرایش حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد، به صورت ویژه در حوزه مسائل و دعاوی کیفری فعالیت کرده و دارای دانش، مهارت و تجربه در این حوزه است.

براساس اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی، در هر محکمه هر دو طرف شاکی و متشاکی می‌توانند برای خود وکیل انتخاب کنند. وکیل تضمینی کیفری تهران در دادسرا، دادگاه کیفری، نظامی و سازمان تعزیرات حکومتی حاضر شده و به دفاع از موکل خود می‌پردازد.

 

جرایم کیفری چیست؟

وکیل کیفری همانطور که از نام آن پیدا است، در حوزه دعاوی کیفری فعالیت کرده و به دفاع از موکل خود در جرایم کیفری می‌پردازد؛ از این رو آشنایی با جرایم کیفری برای اطلاع از مواردی که می‌توان در آن‌ها از وکیل کیفری کمک گرفت، ضرورت دارد.

جرایم کیفری در یک تعریف ساده، شامل رفتار و اعمالی است که در قوانین جزایی ایران و توسط قانون‌گذار به عنوان جرم شناخته می‌شود.این اعمال در قانون مجازات اسلامی دارای ضمانت اجرا و مجازات متناسب با آن‌ها است؛ با این حال، تشخیص تحقق رفتار مجرمانه و اثبات حقوق هر یک از طرفین دعوا نیازمند حضور وکیل کارکشته کیفری است. از جمله جرایم کیفری می‌توان به قتل، سرقت، شرب خمر، جرایم سایبری و رایانه‌ای، کلاهبرداری، اختلاس، جعل و خیانت در امانت اشاره کرد.

 

وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟

آشنایی با وظایف وکیل تضمینی کیفری برای انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران و مواردی که به گرفتن وکیل نیاز است، بسیار اهمیت دارد. برخی از وظایف وکیل کیفری در ادامه بررسی شده است.

 

همچنین بخوانید: بهترین وکیل تهران

وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟

هزینه وکیل تضمینی کیفری

با توجه به پیچیدگی، حساسیت و وقت‌‌گیر بودن پرونده‌های کیفری، هزینه وکیل کیفری در مقایسه با دیگر وکلا مانند وکلای ارثی یا ملکی تاحدودی بیشتر است. هزینه وکیل کیفری تهران در هر پرونده بنا بر شرایط آن مانند میزان سختی و پیچیدگی پرونده، زمان رسیدگی به پرونده، میزان پیگیری موردنیاز برای پرونده و همچنین مواردی همچون مهارت، تجربه و تخصص وکیل متفاوت است.

 

ویژگی وکیل کیفری کاربلد

با توجه به حساسیت پرونده‌های کیفری و آثار جبران‌ناپذیر آن‌ها بر جان، مال و حیثیت اشخاص، انتخاب وکیل در امور کیفری باید با دقت بالایی صورت گیرد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری در تهران در ادامه بررسی شده است.

سابقه و رزومه: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک وکیل کیفری خوب، سابقه، شهرت و همچنین میزان موفقیت او در پرونده‌های قبلی است. در این باره می‌توان علاوه بر سوابق کاری، شایستگی او از نظر سوابق تحصیلی مانند میزان تحصیلات و مدارک او را نیز بررسی کرد.

مهارت‌های سخنوری و نوشتار: با توجه به نقش مهم وکیل کیفری در دفاع از اعمال و رفتار موکل خود، وکیل کیفری به معنای واقعی کلمه یک وکیل مدافع بوده و باید بتواند به بهترین نحو از موکل خود دفاع کند؛ از این رو وکیل کیفری خوب باید دارای مهارت‌های سخنوری و نوشتاری برای دفاع و تنظیم لایحه باشد.

تسلط بر قوانین: بهترین وکیل کیفری در تهران باید دارای تسلط کافی بر قوانین جزایی مانند قانون مجازات اسلامی، قانون آییندادرسی کیفری و دیگر قوانین کیفری بوده و با رویه‌های قضایی، آرای وحدت رویه و نظرات مشورتی قوه قضاییه آشنا باشد.

دیگر ویژگی‌ها: از دیگر ویژگی‌های وکیل تضمینی کیفری تهران می‌توان به روحیه مطالعاتی، صبر و پشتکار، رازداری، وقت شناسی و پیگیری منظم پرونده‌ها اشاره کرد.

 

انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران با “حقیقت گستر”

موسسه حقوقی حقیقت گستر، یک مجموعه حقوقی معتبر و فعال در حوزه‌های مختلف حقوقی اعم از امور ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع بوده و با داشتن تیم متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مشتریان خود فراهم کرده است. این مجموعه دارای چندین دپارتمان تخصصی در حوزه‌های مختلف حقوقی بوده و پرونده‌های حقوقی  پس از ارجاع به بخش مخصوص، در اختیار یک وکیل کاربلد و متخصص در آن حوزه قرار می‌گیرد. از خدمات ویژه حقیقت گستر می‌توان به ارائه گزارشمستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *