داشتن یک وکیل ملکی مجرب در پرونده های کمیسیون ماده 99 بسیار حائز اهمیت میباشد . از طرفی بهترین گزینه وکیل ملکی متخصص در امور مربوط به دیوان عدالت اداری میباشد که برای وکالت در حوزه دیوان عدالت اداری وکیل میبایست به قوانین شهرداری و سایر سازمان ها های دولتی و قوانین مربوط به حریم خصوصی، شهری و غیره …. اشراف کامل داشته باشد.
ما در موسسه حقوقی حقیقت گستر به دلیل دارا بودن وکلای مجرب و نام اشنا در این حوزه آمادگی خود را جهت اخذ هر گونه وکالت تخصصی در این زمینه اعلام میکنیم که اخذ وکیل در این نوع پرونده ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
چرا که وکیل ملکی با تخصص خود میتواند نسبت به میزان جریمه تعیین شده اعتراض ثبت نماید.

آیا میتوان نسبت به رای کمیسیون ماده 99 اعتراض کرد؟

اعتراض و دفاع در کمیسیون ماده 99 کار بسیار پیچیده و سخت میبشاد چرا که در اعتراض به دیوان عدالت اداری متقاضی میتواند با توجه به وضعیت شغلی و معیشتی خود تقاضای کسر میزان جریمه را داشته باشد.
لازم به ذکر است که بعد از اینکه شکایت در دیوان عدالت اداری ثبت شد دو تصمیم که در قسمت زیر به آن اشاره میکنیم در نظر گرفته میشود:

متقاضیان میتوانند ظرف مهلت 3ماه از تاریخ صدور رای اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری اعلام کرده و شکایت خود را مطرح نمایند ضمن اینکه بهتر است بدانید به رای کمیسیون 99 قابل تجدید نظر است و بهتر است در این مورد از یک وکیل ملکی کمک بگیرید چرا که در تنظیم دادخواست تجدید نظر بسیار موثر است.

نحوه رسیدگی به کمیسیون ماده 99

کمیسیون 99 به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای مجاز به حضور سه نفر مشتمل بر نماینده قوه قضائیه – نماینده وزارت مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت کشور در استانداری تشکیل میشود. لازم است هر سه عضو در جلسه حضور داشته باشند تا تصمیمات کمیسیون به اکثریت آرا برسد و محل برگزاری جلسات کمیسیون ماده 99 فنی استانداری هر استان است که با تشخیص مهندسین در خصوص ساختمان هایی که خارج از حریم شهرها و حدود قانونی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی و مجاز نموده اند را مورد بررسی قرار میدهد و در نهایت رای صادر میشود.
برای صادره معمولا قلع بنای ساختمان و نقدی زیادی شامل 50 الی 70 درصد ارزش قیمت اعیانی ملک میباشد. ضمن اینکه در ثنای رسیدگی از ادامه ساخت جلوگیری میشود و معمولا دستور توقیف عملیات اجرایی صادر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *