اگر برای رسیدگی به چک های برگشتی خود به دنبال یک وکیل حرفه ای هستید که از سابقه درخشانی برخوردار باشد، بهتر است در این بخش با ما همراه باشید. از آنجایی که وکلای زیادی در این زمینه در شهر تهران فعالیت می کنند، قطعا پیدا کردن بهترین وکیل کار ساده ای نیست. پس باید با هر آن چیزی که در انتخاب مناسب ترین وکیل چک تهران لازم است، آشنا شوید.

وکیل چک تهران

همه چیز درباره وکیل چک تهران

از آنجایی که وصول چک یکی از سخت ترین کارها در برخی از کسب و کارها محسوب می شود، نیازمند رسیدگی های حرفه ای یک وکیل می باشد. چرا که چک در بیشتر مواقع با برگشتی و عدم وصول روبرو می شود که این قطعا برای کسب و کار یک شرکت ضرر و زیان محسوب می شود.

بر این اساس، وکیلی که در این زمینه فعالیت می کند و از قوانین و مقررات مربوط به چک و توقیف اموال آگاهی دارد، می تواند در کلیه امور پرونده شما را در دست گرفته و مشاوره های لازم را ارائه دهد. به این ترتیب، می توانید به منفعت خود دست پیدا کرده و بهترین مسیر را پیش بگیرید.

از جمله راه و روش های زیادی برای وصول چک وجود دارند که می توان به تنظیم دادخواست مطالبه وجه چک، مطالبه چک از طریق اداره اجرا، شکایت کیفری، اعلام جرم اجرای چک بی محل و درخواست صدور اجراییه و …. اشاره کرد که هر یک از آن ها به توانایی و مهارت یک وکیل چک نیازمند است.

این وکیل به روی پرونده های مخصوص به چک اشراف کامل داشته و به خوبی می تواند از حق موکل خود دفاع کند. اسناد مهمی در این زمینه نیاز به جمع آوری می باشند که وکیل باید برای دفاع از پرونده و موکل آن ها را در دست داشته باشد.

مزایای اخذ وکیل چک در تهران

برخی از افراد به دلیل مسائل متعددی در این موارد از مراجعه به یک وکیل متخصص واهمه دارند. در صورتی که نباید این طور باشد. چرا که با مراجعه به یک وکیل متخصص می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید. یک وکیل می تواند کمک شایانی در این زمینه به شما بکند.

از جمله مهمترین مزایای اخذ بهترین وکیل چک تهران می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • وکیل متخصص بهترین راه و روش را برای وصول مبلغ چک و سایر موارد برای شما انتخاب کرده و پیش می گیرد.
  • وکیل مطمئن ترین و کوتاه ترین راه را برای شما انتخاب می کند و می توانید در سریع ترین زمان به هدف خود دست پیدا کنید.
  • یک وکیل خبره چک، از تمامی قوانینی که در این مسیر قرار دارند آگاه است و می تواند نسبت به برخورد با هر یک از آن ها به خوبی تصمیم گرفته و وارد عمل شود.
  • وی می تواند شما را با چالش ها و مسیرهایی که پیش رو دارید آشنا کرده و آن ها را برای شما ساده و راحت تر کند.
  • بهترین وکیل در زمان روبرو شدن با چک های سنگین که احتمال ورشکستگی و آسیب های مالی زیادی را به همراه می آورد، بهترین و هوشمندانه ترین راه ها را انتخاب می کند.

این وکیل همیشه در دسترس است و مشاوره های حضوری و غیر حضوری لازم را در اختیار موکل قرار می دهد و می توانید از حضور او به بهترین شکل استفاده کنید.

حق الوکاله وکیل چک در تهران به چه صورت است؟

نکته مهمی که در زمان مراجعه به وکیل چک تهران حائز اهمیت است، حق الوکاله ای است که باید توسط موکل پرداخت شود. در این زمینه بهتر است بدانید که این دستمزد با توجه به رقم چک برای مطرح کردن دفاعیه و یا طرح دعاوی تعیین می شود.

در صورت بسیار پایین یا بسیار بالا بودن رقم چک، این شرایط تغییر کرده و 7 تا 10 درصد مبلغ چک دستمزد و حق الوکاله وکیل چک در نظر گرفته می شود. نحوه پرداخت آن نیز با توجه به توافقات لازم صورت می گیرد که این به وکیل و موکل وابسته است.

به صورت کلی، این هزینه در پرونده های مختلف، کاملا متفاوت است و نمی توان برای آن یک مبلغ مشخص شده در نظر گرفت. پس به دنبال حق الوکاله وکیل چک تا قبل از شروع پرونده و مشورت با وکیل نباشید.

وکیل چک تهران

دعاوی مهم در زمینه چک

به صورت کلی انواع پرونده هایی که در زمینه چک وجود دارند و یک وکیل باید به رسیدگی آن ها بپردازد، شامل موارد مهمی از جمله استرداد لاشه چک، مطالبه وجه و ابطال می باشند. البته لازم است بدانید که دعاوی مربوط به چک محدود به موارد ذکر شده نیست، اما این سه دسته مهمترین هستند.

با توجه به اینکه چک ها در انواع عادی، تایید شده، تضمین شده یا رمزدار و مسافرتی وصول می شوند، می توان دعاوی مختلف را برای آن ها در صورت بروز مشکل مطرح کرد. بر این اساس هر یک از مواردی که برای چک ایجاد شوند، دارای مجازات های مربوط به خود می باشند که یک وکیل باید به آن ها رسیدگی کند.

از آنجایی که پرونده های مربوط به چک از پیچیدگی های زیادی برخوردار هستند، در این زمینه حتما باید با یک وکیل چک مطرح و آگاه مشورت کرد. چرا که تنها این وکیل از عهده آن بر می آید. چک دادن به نوعی باعث ایجاد تغییر و تحول در معاملات تجاری در دنیا می شود که رشد تجارت را مختل می کند.

به همین دلیل است که مشاوره و اخذ بهترین وکیل چک تهران می تواند در بهبود روند پرونده کمک شایانی داشته باشد. پس بهتر است که در این زمینه هوشمندانه عمل کنید تا با مشکلات و خسارت های جبران ناپذیر روبرو نشوید.

کلام آخر

با توجه به تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شد، امیدوارم به اهمیت و نقش مهم وکیل چک در این زمینه پی برده باشید. پس وکیلی که انتخاب می کنید باید از صلاحیت، مهارت و دقت کافی در این زمینه بهره مند باشد تا بتواند به خوبی و در بهترین شکل ممکن پرونده چک شما را بررسی و مورد پیگیری مداوم و مستمر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *