وکیل ملکی در جنوب تهران به وکیلی گفته می‌شود که به وکالت ملکی در دعاوی غیرمنقول اقدام می‌نماید. او در حوزه پیگیری و حل و فصل دعاوی و پرونده‌هایی از قبیل الزام به تنظیم سند رسمی، خلع ید، تصرف عدوانی، مزاحمت، ممانعت از حق، فروش مال غیر و …. صاحب تخصص و تجربه بوده و می‌تواند در دعاوی مربوط به مطالبه وجه التزام، تقسیم املاک مشاع، ابطال و یا فسخ قرارداد و…. به موکل خود کمک کند.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره مهم‌ترین خدمات، وظایف و مسئولیت‌های وکیل ملکی جنوب تهران خواهیم پرداخت و برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های وی را بر خواهیم شمرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا می‌خواهید بدانید هزینه وکیل ملکی در جنوب تهران چقدر است با ما همراه باشید.

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی جنوب تهران به صورت تخصصی به وکالت در حوزه دعاوی ملکی مشغول است. هرچند وی می‌تواند در دیگر پرونده‌ها از قبیل پرونده‌های خانوادگی و دعاوی کیفری نیز به وکالت اقدام کند.
همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری از دعاوی در مراجع حقوقی و قانونی در زمینه املاک هستند. یعنی دارایی‌های غیرمنقول از قبیل آپارتمان، خانه و زمین.
این پرونده‌ها تنوع بسیار بالایی دارد. انجام وکالت در حوزه این دعاوی به تخصص و تجربه بالایی نیاز داشته و تنها یک وکیل ملکی مجرب در جنوب تهران از عهده پیگیری این دعاوی بر می‌آید تا حقوق موکلین ضایع نشود. این دسته از وکلا نیز به وکالت از جانب اصحاب دعوی در دادگاه حضور یافته و به دفاع از آن‌ها اقدام می‌نمایند و پرونده وکالت نیز دارند.

وظایف و خدمات وکیل ملکی در جنوب تهران

وظایف و خدمات وکیل ملکی در جنوب تهران مانند دیگر وکلا است. یعنی این افراد وظیفه دارند در حدود اختیارات خود و مطابق با مفاد وکالت‌نامه به دفاع از موکل خود اقدام کنند. این افراد سعی خود را به کار می‌گیرند تا حقوق موکل به طور کامل محقق شود.
وکیل ملکی جنوب تهران به طور منظم و دقیق پیگیر پرونده موکل خود بوده و در جلسات دادرسی حضور به هم می‌رساند. این فرد می‌تواند در صورت نیاز و لزوم لایحه تنظیم نموده و موکل خود را در جریان پیشرفت پرونده قرار دهد.
ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های دقیق و بررسی همه جانبه پرونده به بهترین شکل ممکن و راهنمایی کامل موکل از دیگر وظایف و خدمات وکیل ملکی جنوب تهران است.

هزینه وکیل ملکی در جنوب تهران

ویژگی‌های بهترین وکیل ملکی جنوب تهران

از آنجایی که پرونده‌های ملکی دارای پیچیدگی‌های زیادی هستند، پس برای حل و فصل آن‌ها در مدت زمانی کوتاه به حضور بهترین وکیل ملکی مجرب در جنوب تهران نیاز پیدا خواهید کرد. بهترین وکیل ملکی در جنوب تهران چندین ویژگی مهم دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دانا بودن، صداقت و داشتن حسن نیت است.
بهترین وکیل ملکی فردی با وجدان بوده و مسئولیت پذیر است. وی نسبت به قوانین و رویه حقوقی و قضایی آگاهی کامل داشته و به جوانب و زوایای مختلف پرونده شما اشراف و تسلط کافی و کامل دارد. او فردی ریزبین است و به جزئیات دقت بالایی دارد.
او فردی با اخلاق بوده و در برابر چالش‌های ایجاد شده در مسیر و روند یک پرونده صبر و شکیبایی کافی دارد. برخورداری از قدرت تحلیل بالای مسائل از دیگر ویژگی‌های وکیل ملکی مجرب در جنوب تهران است. وی به واسطه دانش و تخصصی که به دست آورده قادر است بهترین و مهمترین دلایل، اسناد و مدارک را برای پیشبرد پرونده جمع آوری نماید و از تضیع حقوق موکل خود و یا آسیب به منافع وی پیشگیری به عمل آورد.
او باید از مهارت بالایی در نگارش لایحه برخوردار باشد و بتواند هرگونه موارد مرتبط با پرونده را در لوایح تنظیم شده ذکر کند.

انواع دعاوی ملکی

علاوه بر آشنایی با وظایف و خدمات وکیل ملکی جنوب تهران و ویژگی‌های وی، بهتر است با انواع دعاوی ملکی نیز آشنایی داشته باشید. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد دعاوی ملکی نوعی از دعاوی حقوقی و کیفری هستند که به حوزه املاک مربوط شده و طیف وسیعی را در بر می‌گیرند.
بخش مهمی از این دعاوی به نقض عهد و یا عدم انجام تکالیف تعیین شده در قرارداد مربوط شده و در برخی دیگر از موارد یکی از طرفین قرارداد نسبت به ملک دیگری با سوء نیت به اعمال مجرمانه‌ای دست زده است. حتی ممکن است برخی از این دعاوی به مسائل ثبتی مربوط شوند.
از جمله دعاوی ملکی حقوقی می‌توان به الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی، تعدیل اجاره بها، الزام تنظیم سند رسمی، مطالبه سرقفلی، الزام اخذ صورت جلسه تفکیکی و دریافت پایان کار، ابطال قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد یک قرارداد وجود دارد و….. اشاره کرد.
در حالی که دعاوی ملکی کیفری مواردی از قبیل جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، ارتکاب جرم کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش املاک و مسکن، فروش مال غیر را در بر می‌گیرد و شامل مواردی مانند خیانت در امانت در خصوص املاک و دارایی‌های غیرمنقول، فروش اموال اشخاص به یک یا چند نفر به صورت غیر قانونی، انتقال منافع ملک غیر به دیگری و یا خود، تبانی در خصوص معاملات دولتی و ارتکاب فساد، ورود غیر مجاز به ملک غیر است.
دعاوی ملکی کیفری موارد دیگری را هم شامل می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از ارگان‌های مربوط، خرید و فروش معارض و….
دعاوی ثبتی ملکی نیز خود دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. این نوع دعاوی موارد مربوط به ابطال شدن سند رسمی، ابطال شدن اجراییه ثبتی، ابطال شدن سند مالکیت معارض، ابطال ساز و کار ثبتی کمیسیون‌های ثبتی، افراز ملک، اجرای ثبت، توقیف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار و…. را در بر می‌گیرند.

هزینه وکیل ملکی در جنوب تهران چقدر است؟

کمک گرفتن از وکیل ملکی جنوب تهران باعث می‌شود تا از بروز خسارت‌های شدید مالی پیشگیری به عمل آید. پس اگر هزینه وکیل ملکی جنوب تهران برایتان دغدغه ایجاد کرده لازم است به این نکته مهم دقت داشته باشید. چراکه این میزان از هزینه با توجه به تخصص وکیل ملکی و حل و فصل پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون آسیب به منافع شما، کاملاً مقرون به صرفه و مناسب به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *