وکیل فسخ معامله

در اصطلاح عموم هر عمل یا واقعه حقوقی که باعث از بین رفتن قرارداد بشود را ابطال قرارداد تلقی می‌کنند که این‌ عبارت نادرست می‌باشد. (ابطال قرارداد با فسخ و اقاله قرارداد کاملا متفاوت می‌باشد که هر یک آثار خاص خود را بر تعهدات طرفین به بار می‌آورند.)

چهت ارتباط با وکیل ملکی متخصص کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

موسسه-حقیقت-گستر
مقاله


فسخ قرارداد:
پایان دادن به قرارداد توسط طرفین یا شخص ثالث را فسخ قرارداد می‌گویند. طبق تعریف فوق، یکی از عوامل مؤثر در سقوط تعهدات ناشی از قرارداد ها، اراده‌ی تک جانبه انحلال قرارداد و تعهد می‌باشد به نوعی ایقاع نامیده می‌شود.
در ایقاع؛ یک نفر میتواند به صورت مستقل و جداگانه حق فسخ خود را اعمال کند و این امر بدون رضایت طرف دیگر صورت می‌گیرد. فسخ قرارداد به نوعی حقوق مالی است که با اجرای آن مال به دست می‌آید.

دلایل بهره‌مند شدن از وکیل فسخ معامله در دعاوی مربوطه:
حضور یک وکیل خوب در کلیه دعاوی پیشنهاد و توصیه می‌شود پس با انتخاب وکیل فسخ معامله کمک به حفظ ارزش وقت و کاهش هزینه های بی مورد خواهیم کرد. تشخیص اینکه از کدام طریق جهت فسخ معامله اقدام شود حائز اهمیت می باشد گاهی ممکن است یک معامله هم‌ زمان غبن و عیب باشد و یا ممکن است فسخ به سود فسخ کننده باشد و یا نباشد. بنابراین در همچنین شرایطی وکیلی که متخصص امور حقوقی است وارد دعوا می‌‌شود و روند پرونده را به دست می‌گیرد.
در بسیاری از موارد افراد، به دلیل پرهیز از هزینه های موجود و عدم پرداخت حق الوکاله از اختیار کردن وکیل خودداری می‌کنند ولی به دلیل عدم دانش و آگاهی در این خصوص باعث می‌شود فرد، با اختیار نکردن وکیل وقت و انرژی بسیاری را در دادگاه ها و روند دادرسی از دست خواهد بدهد و چه بسا در این مسیر هزینه های بیشتری به نسبت حق الوکاله پرداخت خواهد کرد.
از دیگر دلایلی که توصیه به اختیار کردن وکیل وارد، شرایطی است که یک فرد اصرار به فسخ قرارداد یا معامله دارد ولی این امر به نفع وی نمی‌باشد. عدم آگاهی و اطلاعات حقوقی فرد موجب شده است که نداند در صورت برخورد با همچین موقعیتی چگونه رفتار کند. وکیل فسخ معامله، با تجربه و مهارت خود از ترفند های حقوقی به شیوه ای استفاده می‌کند که بدون در نظر گرفتن فسخ مستقیم و ریسک بر روی ضرر های احتمالی از روش های حقوقی استفاده کند.موسسه حقیقت گستر با بهره‌گیری از وکلای مجرب، بهترین وکیل را که تخصص و تجربه بسیاری در دپارتمان های مختلف را دارند به کار گرفته است. وکلای حقیقت گستر به خصوص وکلای ملکی، با اشراف و علم بر پرونده های گوناگون ملکی می‌توانند دعوای شما را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.
وکیل فسخ معاملات ملکی باید قرارداد معامله ملکی را بررسی کند زیرا در معاملات ملکی، قرارداد از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و اکثر توافقات طرفین در قرارداد ذکر شده است. سپس با بررسی قرارداد، وکیل معاملات ملکی باید با توجه به خواسته موکل اقدامات لازم جهت تنظیم دادخواستی جامع و کامل را برای فسخ معامله نجام بدهد. در دعاوی ملکی با توجه به ارزش مالی بسیار ملک، دارای اهمیت بسیاری می‌باشد و نیازمند این است که از وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه بهره‌مند شد.
یک وکیل فسخ قرارداد با آگاهی و شناخت کامل به هر یک از انواع فسخ قرارداد و خیارات می‌تواند در منعقد نمودن قرارداد و همچنین فسخ آن به شما کمک شایانی نماید.

فسخ قرارداد یک عمل حقوقی یک جانبه است؛ یعنی به رضایت طرف مقابل نیازی ندارد اما گاهی طرف مقابل در مقابل عمل فسخ، حاضر نمی‌شود مبلغی را که دریافت کرده است را بازگرداند به همین خاطر وکیل فسخ قرارداد می بایست مراحل زیر را طی کند:
ارسال اظهارنامه: اظهارنامه نامه‌ای رسمی و قابل استناد می‌باشد بنابراین وکیل، با ارسال یک اظهارنامه به طرف مقابل فسخ معامله را اعلام می‌کند.
تنظیم دادخواست تایید فسخ قرارداد: بعد از ارسال اظهارنامه بهتر است تنفیذ فسخ را نیز از دادگاه درخواست کرد، در صورت انجام آن، با تأیید دادگاه به وکیل، طی دادخواستی، فسخ قرارداد مطرح شده را صادر می‌نماید تا عملیات فسخ به طور قانونی تایید شود و جایی برای شبه و تردید باقی نگذارد. بدون حکم دادگاه و یا تایید طرف قرارداد، عمل فسخ از نظر اجرایی مشکل دارد، بنابراین انجام مراحل بالا توسط وکیل از ضروریات فسخ قرارداد به شمار می آید.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *