برای دریافت سند مالکیت ملک اگر ملک شما دارای سابقه سند ثبتی است و مطابق قانون از قبل برای آن سابقه درخواست ثبت شده است و مراحل قانونی تا حدودی پیش رفته است ولی به صدور سند ختم نشده، میتوان از ادامه آن اقدام نمود.
گاهی شرایطی وجود دارد که ملک، مراحل ثبتی اش پیگیری نشده است و از ابتدا باید اقدام نمود.
در چنین شرايطي مطابق قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و یا قانون الحاقی به قانون سازماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن می بایست اقدام نمود. این قانون درواقع جایگزین مقررات قانون برنامه توسعه برای دریافت سند مالکیت رسمی است.

موسسه-حقیقت-گستر


در درجه اول برای خرید و سند زدن خانه یا ملک به دو نفر احتیاج داریم:
فروشنده: می‌خواهد ملک یا خانه را بفروشد.
خریدار: می‌خواهد ملک یا خانه را بخرد.
درصورتی که طرفین به توافق رسیده باشند، وارد معامله می‌شوند. در این توافق، نوشته‌ای کتبی به نام قول‌نامه تنظیم می‌شود، به ‌عبارتی فروشنده و خریدار می‌گویند ما حرفی که بین خودمان زده‌ایم را قبول داریم و آن را مکتوب می‌کنیم. در امور ملکی افراد گمان می‌کنند می‌توانند شخصا اقدام کنند ولی از پیچیده ترین مسائل همان دعاوی ملکی می‌باشد.
افرادی که با مشکلات ملکی مواجهه هستند می‌توانند با مراجعه به موسسه حقیقت گستر و دریافت مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی راهنمایی های لازم برای حل و پیشبرد پرونده را دریافت نمایند و در صورت لزوم از موسسه حقیقت گستر بهترین وکیل ملکی را اختیار کنند تا وکیل ملکی پرونده را در کوتاه ترین زمان ممکن پیش ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *