سند شورایی به سند ، برگه یا یک قولنامه‌ای مشخص نامیده می‌شود که تمام اطلاعات درج شده در آن به وسیله گروهی از افراد محلی به امضا رسیده است و سپس با تایید رئیس شورای محلی مهر و امضا شده است. سند شورایی، یک سند قطعی و رسمی محسوب نمی‌شود. اگر زمین یا ویلا دارای این نوع سند باشد نشان دهنده این است که صرفاً شورای همان محله وجود آن را به رسمیت می‌شناسند، اما اینکه آیا کاربری آن مناسب انتخاب شده و یا این سند، مرتبط با همین ملک است یا خیر، ممکن است تردید و شک در آن وجود داشته باشد.

موسسه-حقیقت-گستر


از جانب دیگر زمین، ویلا یا هر ملک دیگری در شمال که سند شورایی داشته باشد به این منظور می‌باشد که از نظر کارشناسی سازمان اتحادیه املاک، شهرداری و سایر مراجع مربوطه، به تایید نرسیده است! بنابراین بدون شک، مشکلات و چالش‌هایی در آینده وجود خواهد داشت.
درواقع برای صدور بعضی از اسناد رسمی املاک روش هایی وجود دارد که سند شورای اسلامی روستاها از آن امر پیروی می‌کنند. با آنکه در صدور این اسناد ادره ثبت نهایتا اقدام می‌نماید ولی به رسم همکاری که با شورای اسلامی دارد آن را اسناد شورایی می‌نامند.
گاهی اوقات به اسناد شورا یا اسناد نسق‌های زراعی که تاییده شورای اسلامی روستاها را دارند نیز سند شورایی می‌گویند. این امر متفاوت می‌باشد و اسناد مزبور حتی اگر مهر شورای روستا را نیز داشته باشند، اصولا تحت عنوان سند رسمی مالکیت تلقی می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *