گاهی در طول زندگی به مسائلی بر می‌خوریم که بدون کمک گرفتن از یک شخص متخصص و آگاه نمی‌توانیم بر آن چیره شویم. این امر در مسائل حقوقی نیز صدق می‌کند زمانی که ما دچار مشکلات حقوقی اینچنین می‌شویم تنها با مراجعه به وکیل ملکی می‌توانیم آن را حل و فصل نمائيم. مسائل حقوقی دعاوی بسیاری را شامل خواهد شد که نظیر دعاوی ملکی، دعاوی ارثی، دعاوی خانوادگی و سایر بخش ها می‌باشد. بنابراین مسائل حقوقی از طیف گسترده ای برخوردار می‌باشد پس باید در مسائل و دعاوی ملکی از وکیل ملکی متخصص کمک گرفت.


در این مقاله ما سعی داریم به مشاور حقوقي املاک بپردازیم؛
زمانی که یک فرد میخواهد یک ملک یا زمینی را بخرید یا بفروشید می‌بایست در کنار مسائل مالی از مسائل حقوقی نیز مطلع گردید تا در قدم های آتی به دام آن نیوفتید.

به چه کسی مشاور حقوقي املاک می‌گویند؟
مشاور حقوقي املاک فردی است که به تمامی قوانین و مقررات حقوقی زمین و املاک آگاهی و اشراف دارد. و داشتن تجربه و دانش حقوقی خود در خصوص رویه های قضایی می‌تواند راهنمایی های لازم را به فرد متقاضی ارائه دهد.
به همین دلیل  یک مشاور حقوقی املاک با توجه به درکی که از قوانین دارد و تجربه در خصوص تمامی موضوعات مربوط به ملک، می‌تواند بهترین فرد برای یاری به افرادی باشد که مشکلات ملکی دارند.

ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی معامله ملک:
۱. شما با بهره گیری مشاوره ملکی از مشاور حقوقی املاک می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید
۲. افراد می‌توانند با دریافت مشاوره حقوقی ملکی در حل مشکلات با شیوه های اصولی از بروز مشکلات و اختلافات جلوگیری نمایند.

مشاور حقوقي املاک شامل  سه نوع دعوی هستند؛

دعاوی ثبتی:
دعاوی که به ابطال سند رسمی، ابطال اجرائیه ثبتی، ابطال عملیات ثبتی کمسیون های ثبتی، ابطال نظریه هیئت حل اختلاف اداره ثبت. افراز ملک، ابطال سند مالکیت معارض، ابطال معامله معارض، اجراي ثبت و توقیف عملیات اجرایی و عملیات ثبتی از جمله دعاوی ثبتی مربوط به امور ملکی است.

دعاوی حقوقی املاک:
دعاوی مربوط به الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به فک رهن، الزام به صورت مجلس تفکیکی، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، کلیه دعاوی موقوفات عام و خاص، الزام به اخذ پایان کار و موارد، اخذ و مطالبه اجور معوقه، اخذ و مطالبه اجرت المثل، مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه، حق  تجارت، تخلیه اماکن تجاری و مسکونی از دعاوی حقوقی مربوط به امور ملکی است.

دعاوی کیفری مرتبط با املاک:
کلاهبرداری در زمینه معاملات املاک، جعل اسناد ملکی، استفاده از  سندی که جعل شده است، خیانت در امانت، فروش مال غیر ، تبانی کردن در معاملات دولتی، معامله معارض، انتقال منافع ملک غیر، کاربری اراضی کشاورزی از جمله موارد مرتبط با دعاوی کیفری در امور ملکی می‌باشد. در موسسه حقیقت گستر به دلیل وجود دپارتمان مجزا در خصوص دعاوی ملکی و در اختیار داشتن چندین وکیل ملکی با تجربه و مشاوره حقوقی املاک با تجربه، می‌توان بهترین انتخاب افراد به منظور دریافت مشاوره ملکی و اخذ وکیل ملکی باشد.
موسسه حقیقت گستر از بهترین موسسه حقوقی هایی موجود در شرق تهران مي‌باشد که تمام تلاش خود را در حل و پیشبرد پرونده های خویش به کار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *