09193756168
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل افترا تهران کار کنید

5/5

وکیل افترا تهران

بهترین وکیل افترا شرق تهران کیست؟

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل افترا و وظایف وکیل افترا و همچنین معرفی بهترین وکیل افترا شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل افترا شرق تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

افترا چیست؟ وکیل افترا چه کارهایی انجام می‌دهد؟

افترا جرم محسوب می‌شود و در اصطلاح حقوقی آن را این‌گونه تعریف می‌نمایند: هنگامی که شخصی جرمی را به فرد دیگری نسبت دهد و  بتواند آن را اثبات کند، مجرم به جرم افترا می‌باشد.

ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی

در ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی افترا را به این شکل تعریف کرده است که؛ هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را‌ صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که‌ موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.
تبصره ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی: در مواردی که نشر آن امر اشاعه فحشا محسوب گردد هر چند بتواند صحت اسناد را ثابت نماید مرتکب به مجازات مذکور محکوم خواهد‌ شد.

به طور کلی افترا تهمتی است که فرد تهمت زننده برای متهم کردن اشخاص، وسایل و ادوات جرم را به شکلی خاص به آن فرد نسبت می‌دهد. یا برای متهم کردن شخص مذکور، وسایل یا ابزاری را به شکل ساختگی در منزل و اطراف وی قرار می‌دهد. که این موضوع در ماده ۶۹۹ قانون مجازات اسلامی به این شکل آمده است؛(هر کس عالماً عامداً به قصد متهم نمودن دیگری آلات و ادوات جرم یا اشیایی را که یافت شدن آن در تصرف یک نفر موجب اتهام او‌ می‌گردد بدون اطلاع آن شخص در منزل یا محل کسب یا جیب یا اشیایی که متعلق به او است بگذارد یا مخفی کند یا به نحوی متعلق به او قلمداد نماید‌ و در اثر این عمل شخص مزبور تعقیب گردد، پس از صدور قرار منع تعقیب و یا اعلام برائت قطعی آن شخص، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال‌ و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.)

شرایط تحقق جرم افترا

  1. انتساب جرم به فردی دیگر: برای آنکه جرم افترا به تحقق برسد باید جرمی را شخصی نسبت داد و عمل و فعالیت مورد انتساب می‌بایست مطابق با قوانین مربوط به افترا جرم محسوب می‌شود. نسبت دادن ارتکاب عمل خلاف یا تخلف اداری نمی‌تواند افترا تلقی شود.
  2. افراد طرف اسناد معین باشند: معین بودن طرف اسناد گاها با ذکر نام و مشخصات وی یا با اشاره و علامت صورت می‌گیرد.
  3. ابتدایی بودن اسناد: جهت شناسایی اسناد جرم، ابتدائی بودن از شروط اصلی است. بنابراین نسبت دادن ارتکاب یک جرم از جانب کسی در مقام دفاع از خویش، افترا محسوب نمی‌شود.
  4. عجر از اثبات صحت اسناد: جرم افترا زمانی به وقوع می‌پیوندد که اسناد دهنده نتواند ادعای خویش را مبنی بر ارتکاب جرم توسط شخص دیگر اثبات نماید.
شماره-بهترین-وکیل-افترا-تهران-آدرس-وکیل-افترا-در-تهران
شماره-بهترین-وکیل-افترا-تهران-آدرس-وکیل-افترا-در-تهران (2)

وکیل افترا

در پرونده های کیفری سپردن آن موضوع به وکیل و فرد متخصص از جمله اقدامات و تصمیمات شایسته ای مي‌باشد که به فرد کمک می‌کند تا پرونده مربوطه توسط وکیل کیفری و یا وکیل افترا به سرعت حل و فصل شود. وکیل افترا به شخصی می‌گویند که؛ در پیشبرد پرونده های کیفری الخصوص پرونده های مربوط به افترا تجربه و تبحر بیشتری دارد و می‌تواند با به کار گیری دانش حقوقی خود و با علم بر تجربه خویش، پرونده کیفری را به سر انجام برساند. ابتدا با وکیل افترا متخصص در امور کیفری مشورت خواهیم کرد و بعد از بررسی پرونده با استفاده از مدارک و مستنداتی که از جانب موکل ارائه شده است، وکیل افترا همواره با مطالعه بر روی آن مدارک تلاش می‌کند تا با آن مدارک، دفاعیات خود را بر روی پرونده ارائه دهد.
زمانی که وکیل، شکوائیه ای در خصوص مراحل پرونده تنظیم می‌نماید، اثبات جرم توهین و افترا را پیگیری می‌کند.

با بهره‌گیری از وکیل افترا

  1. اثبات جرم و توهین به دلیل آنکه به دست یک وکیل با تجربه انجام شده است مدت زمان کمتری را صرف می‌کند.
  2. با وجود وکیل افترا دیگر به حضور شاکی در دادگاه نیازی نمی‌باشد.
  3. وکیل می‌تواند بعد از محکوم شدن فرد توهین کننده و یا مفتری، به مجازات وی اقدام نماید.
  4. وکیل می‌تواند رضایت یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود.

در موسسه حقیقت گستر وکلا در دپارتمان های گوناگونی درحال فعالیت می‌باشند و همچنان تلاش می‌کنند تا در حل و فصل پرونده های مختلف شما را یاری می‌رسانند. همچنین موسسه حقیقت گستر به دلیل در اختیار داشتن وکلای متخصص و متبحر در پرونده های کیفری می‌توانند مشکل کیفری موکل را به سرعت و با بهره گیری از علم خویش، آن ها را بر طرف کنند.

شماره بهترین وکیل افترا تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل افترا تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۳ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل افترا تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل افترا تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۴ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل افترا تهران

Call Now Buttonتماس مستقیم