09193756168
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل شرکت تهران کار کنید

5/5

وکیل شرکت تهران

بهترین وکیل شرکت شرق تهران کیست؟

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل شرکت و وظایف وکیل شرکت و همچنین معرفی بهترین وکیل شرکت شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

جهت برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل شرکت شرق تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

وکیل شرکت کیست؟ وظایف وکیل شرکت چیست؟

شرکت در لغت به معنای شریک شدن در عمل یا مالی می‌باشد که در اصطلاح حقوقی آن را این‌گونه توضیح داده است؛ به قراردادی که بر مبنای آن شرکا سود دریافتی از شرکت را میان خودشان تقسیم می‌کنند شرکت گفته می شود.( به اجماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی به منظور اجرای اهداف تجاری و کسب سود بعد از کسر هزینه ها شرکت می‌گویند)
شرکت ها انواع و اقسام مختلفی دارند که عبارت اند از: شرکت تجاری و مدنی.
شرکت های تجاری خود به دسته های گوناگون دیگری تقسیم می شوند که شامل؛ شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف می‌باشند.

تفاوت شرکت تجاری وغیر تجاری :

شرکت غیر تجاری یا مدنی فاقد شخصیت حقوقی می‌باشد و عمدتا به ثبت نرسیده اند این در حالی است که شرکت تجاری شخصیت حقوقي دارد که از شرکا و سهام داران مستقل می‌باشد و نیز ثبت آن الزامی است. زمانی که از ثبت شرکت سخن می گوییم درواقع منظور اساس نامه یا شرکت نامه ای است که به نام شرکت باید ثبت شود؛ با این امر، تابعیت شرکت تجاری و اقامتگاه شرکت تجاری، مانند اشخاص حقیقی به رسمیت شناخته می‌شود‌.
انحلال در شرکت های تجاری؛ با اراده ی سهامداران و شرکا، تحت شرایط خاص و مشخصی صورت می‌گیرد و آن انحلال میتواند دلیلی بر ورشکستگی شرکت تجاری باشد.
در خصوص انحلال شرکت غیر تجاری یا مدنی؛ باید این نکته را در نظر بگیریم؛ از آنجایی که شرکت غیر تجاری از تابعیت و اقامتگاه محروم می‌باشد، با افراز و تقسیم مال مشترک میان شرکا انحلال می‌گردد.

ثبت شرکت چیست؟

به قراردادی تجاری که میان اشخاص حقیقی یا حقوقی در چهارچوب قوانین منعقد می‌گردد را ثبت شرکت می‌گویند.
در ماده ۱۹۵ قانون تجارت؛ ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت ها می‌باشد. طبق قوانین مطرحه در ثبت اسناد، ثبت شرکتنامه امری اجباری می باشد. بنابر ماده فوق، هرگاه شرکتی تجاری، مراحل ثبت را تکمیل نکند؛ شرکت فاقد رسمیت می‌باشد و از آنجایی که با موازین قانون در تضاد است مراجع ذیصلاح می‌توانند از ادامه فعالیت های شرکت مذکور جلوگیری نمایند.

وکیل شرکت تهران آدرس بهترین وکیل شرکت ها در تهران
وکیل شرکت تهران آدرس بهترین وکیل شرکت ها در تهران

آثار ثبت شرکت:

  1. هنگامی که شرکتی به ثبت برسد از رسمیت کافی برخوردار می گردد که این امر تمایل همکاری را میان همکاران گسترش می‌دهد.
  2. به ثبت رساندن شرکت خود نوعی رسیدگی می‌باشد که متصدیان امر آن را انجام خواهند داد. این عمل موجب مشخص شدن مقررات رعایت شده در ایجاد شخصیت حقوقی می‌باشد.‌
  3. ثبت شرکت موجب می‌شود که به هنگام معامله، اشخاص حضورا مراجعه نمایند. به‌منظور این امر، افرادی که می‌خواهند قراردادی را منعقد کنند یا معامله ای را انجام بدهند از سرمایه شرکت و اختیارات مدیران شرکت تا حد قابل توجهی مطلع می‌شوند‌. طبق آیین نامه مصوبه خرداد ۱۳۱۰ و مقررات اسفند ۱۳۲۷ وزارت دادگستری؛ مراجعه به دفاتر ثبت شرکت ها اعم از ایرانی و خارجی برای عموم آزاد و هر ذینفعی می‌تواند از مندرجات آن سود مصدق تحصیل کند.
  4. از جمله مزایای به ثبت رسیدن شرکت می‌توان به قراردادهای منعقده میان شرکا نام برد. با ثبت کردن شرکت، تمامی قرارداد ها رسمی می‌باشد و هیچ شریکی نمی‌تواند از وجود شرکت نامه و اساسنامه و سایر تصمیمات مطرحه، اظهار بی اطلاعی نماید.

حال ممکن است این سؤال ایجاد شود که وکیل شرکت به چه شخصی گفته می‌شود؟

تنها اشخاصی صلاحیت وکالت در شرکت را دارند که تحت شرایط مندرج در قانون وارد عمل بشوند. در شرکت های دولتی، با معرفی یک شخص به عنوان وکیل شرکت( وکیل دادگستری) یا نماینده حقوقی خود در دادگاه، ایشان را منتسب به منظور دفاع از منافع و حقوق خود اعلام می‌دارند. اما در شرکت های خصوصی می بایست فردی که قرار است دفاعیات را ارائه بدهد حتما وکیل دادگستری باشد.

به شخصی وکیل شرکت گفته می‌شود که پروانه پایه یک دادگستری داشته باشد و در تنظیم قرارداد ها و سایر امور مربوط به شرکت ها از تجربه و علم کافی برخوردار باشد. وکیل خوب شرکت، تا حدالامکان از تمامی دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده اجتناب میکند و عمده تمرکز و فعالیت خود را در حوزه شرکت های تجاری معطوف می‌دارد.
در دعاوی شرکت ها، وکیل شرکت حضور دارد و با دانش و تجربه خود و با ارائه دفاعیات دعوا را فیصله می‌دهد. از جمله دعاوی که وکیل شرکت ها آن را حل و فصل می‌نمایند، دعاوی میان اعضای شرکت با سیار افراد عادی جامعه می باشد که اغلب بر سر موضوعات مالی و قراردادی می‌باشد. وکیل دعاوی شرکت ها، به موجب سمت داشتن از سمت شرکت، در دعوا شرکت می‌نماید و نسبت به دفاع از حقوق و منافع شرکت اقدام می‌کند‌. یکی دیگر از وظايفي که از جانب شرکت به وکیل متحمل می‌گردد؛ امور داوری و اخذ استعلامات عدیده از سازمان های مختلف می باشد که گاهی وکیل به دلیل خارج بودن از امور دادگاه ها، از انجام آنها سرباز می‌زند. به همین جهت، به منظور جلوگیری از اختلافات آتی میان وکیل و شرکت در متن قرارداد، شرح وظایف وکیل به‌طور کامل درج می‌گردد.
همانطور که گفته شد از اساسی ترین نیاز شرکت ها به وکیل متخصص شرکت، در خصوص اقامه و طرح دعاوی مربوط به شرکت ها و دفاع در مقابل دعاوي می باشد که وکیل متخصص با بهره گیری از علم حقوقی خود به بهترین شکل ممکن آن را پیش می برد.
وکیل شرکت تا پایان ورشکستگی شرکت می‌تواند خدمات حقوقی خود را درقالب مشاور حقوقی ادامه دهد بنابراین شرکت ها همیشه می‌توانند از راهنمایی ها و علم وکیل خود بهره‌مند شوند.
در موسسه حقیقت گستر به موجب در اختیار داشتن دپارتمان مخصوص شرکت ها اعم از ثبت شرکت و ثبت برند، همچنین فعالیت وکلای متبحر در این زمینه این اطمینان را به شما می دهد که با سپردن پرونده خود به حقیقت گستر با خیالی آسوده از پیشبرد آن خشنود شوید‌.

 

به قلم میم یار

شماره بهترین وکیل شرکت تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل شرکت تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۳ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل شرکت تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل شرکت تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۴ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل شرکت تهران

Call Now Buttonتماس مستقیم