۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۸✆
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل مشاعات تهران کار کنید

5/5

وکیل مشاعات تهران

بهترین وکیل مشاعات تهران کیست؟

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل مشاعات ملکی و وظایف وکیل مشاعات ساختمانی و همچنین معرفی بهترین وکیل مشاعات شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

جهت برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل ملکی کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

وکیل مشاعات ساختمان کیست؟ وظایف وکیل مشاعات ملک چیست؟

مالکیت در آپارتمان به دو قسمت تقسیم خواهد شد که شامل مالکیت بر بخش های اختصاصی و قسمت های مشترک می‌باشد که به عنوان مشاعات ساختمان شناخته می‌شوند.
در ماده ۲ قانون تملک آپارتمان ها؛ هر بخشی از آپارتمان که در آن مالکی برای بخش ها تعیین نشده است و تمامی ساکنین آپارتمان ها به صورت مشترک از آن بخش ها استفاده می‌کنند، به عنوان مشاعات ساختمان شناخته خواهند شد.
قسمت های مشاعی در ساختمان ها شامل زمین ساختمان، پشت بام، در ورودی، راهرو، پنجره های راهرو، آسانسور، ورودی پارکینگ، پله ها، شوفاژخانه، تأسیسات و انشعابات مشترک، حیاط، لابی و باغچه می‌باشد. آن بخش هایی که از آپارتمان به شکل مالکیت رسمی به شکل کاملا مجزا برای هر واحد در سند قید شده به قسمت های اختصاصی آپارتمان ها معروف هستند.
بخش هایی که در سند رسمی برای مالک ساختمان قید شده است مانند هال و پذیرایی، انباری، پارکینگ و…. در اختیار و انحصار مالک یا مستاجر همان واحد می‌باشد و سایر مالکین واحد های دیگر حق ندارند از آنها بهره‌مند شوند و یا استفاده ای نمایند.
قانون مشاعات ساختمان بر اساس صورت جلسه تفکیک آپارتمان ها مختص واحد خاصی نیست و میان افراد ساختمان مشترک می‌باشد و تمامی ساکنین آن طبق قانون حق استفاده از بخش های مشترک را دارند.

آدرس-بهترین-وکیل-مشاعات-تهران-شماره-بهترین-وکیل-مشاعات-در-تهران
آدرس-بهترین-وکیل-مشاعات-تهران-شماره-بهترین-وکیل-مشاعات-در-تهران

در این مقاله سعی داریم برخی از قوانین مربوط به مشاعات ساختمان را بیان کنیم:

  1. هیچ کدام از اعضای ساختمان حق ندارند مشاعات ساختمان را به تصرف خویش در بیاورند و یا آن را به شخص دیگری واگذار نمایند و یا انتقال دهند جز در مواردی که‌ تمامی اعضای ساختمان با آن توافق کرده باشند و قانون اجازه این امر را بدهد.
  2. ساکنین یک ساختمان می‌بایست در حد معمول و متداول از مشاعات ساختمان استفاده کنند و استفاده از مشاعات ساختمان به گونه ای نباشد که برای سایر ساکنان منعی ایجاد کند.( گذاشتن لوازم اضافه در پله می‌تواند نمونه ای از این مسئله باشد)
  3. هیچگونه تغییری نباید در نقشه ساختمان بدون رضایت باقی ساکنین و کسب مجوزهای قانونی صورت بگیرد.
  4. هیچ ماشینی نباید در محلی جز آن منطقه ای که تعریف شده است رفت و آمد کند چراکه این امر ممکن است مزاحم سایر همسایگان شود.
  5. آب و برق مشاعی ساختمان به شکل فردی برای استفاده شخصی ممنوع می‌باشد.
  6. نمی‌توان در ظاهر آپارتمان تغییراتی ایجاد کرد که موجب برهم زدن توازن نمای ساختمان شود.

قانون مشاعات ساختمان به این دلیل وضع شده است تا از بروز اختلافات میان همسایگان جلوگیری نماید ولی در بعضی از موارد ممکن است میان افراد یک ساختمان اختلافاتی به وجود بیاید. بنابراین به منظور رفع آن مشکل به وکیل مشاعات مراجعه می‌کنند. وکیل مشاعات ساختمانی به وکیلی می‌گویند که به تمامی دعاوی ملکی الخصوص دعاوی مرتبط با مشاعات آگاهی دارند و در زمینه مشاعات ساختمان، تجربه و تبحر دارند.
وکیل مشاعات ملکی با تجربه و تسلطی که بر  مسائل دعوای فروش ملک مشاعی دارد، می‌تواند بهترین خدمات حقوقی را به موکل خویش ارائه دهند. وکیل مشاعی خوب در دعاوی فروش ملک مشاعی با تکیه بر علم و قوانین مربوط به مشاعات و رویه های قضایی مربوطه، بهترین انتخاب برای موکلی می‌باشند که در مشاعات ساختمان به مشکل خورده اند.
وکیل مشاعات ساختمانی می‌بایست ابتدا مشاوره ای به موکل خود ارائه دهد و ایشان را به طور کامل از روند پیشبرد پرونده مطلع سازد و اگر موکل تمایل داشت پرونده خویش را به دست ایشان بسپارد.
یک وکیل مشاعی خوب وظیفه دارد هر اقدامی که در راستای پرونده موکل خود انجام می‌دهد، وی را از آن آگاه سازد و گزارش شرح اقدامات خود را به طور جامع و کامل اطلاع دهد.
از آنجایی که امور ملکی پیچیدگی های خود را دارد افراد به صورت فردی نمی‌توانند اقدام کنند و اگر بخواهند شخصا به آن ورود کنند ممکن است به دلیل عمد آگاهی و سواد حقوقی، نتوانند به حقوق خود برسند. ولی وکیل مشاعی به دلیل تجربه ای که دارد می‌تواند سریع ترین راه ممکن را برای حل و فصل پرونده پیش بگیرد و به گونه ای عمل کند که به نفع موکل تمام شود.

چرا پرونده مشاعی خود را به موسسه حقیقت گستر بدهم؟

در موسسه حقیقت گستر وکیل مشاعات ملک با تجربه ای در حال فعالیت می‌باشد که سابقه و تجربه کافی در حل پرونده های مرتبط با مشاعات ساختمان دارد و می‌تواند بهترین انتخاب افراد در شرق تهران باشد.

شماره بهترین وکیل مشاعات تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل مشاعات تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۳ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل مشاعات تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل مشاعات تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۴ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل مشاعات تهران

حق-الشفعه-چیست-؟

حق الشفعه چیست؟

حق شفعه قانونگذار در ماده ۸۰۸ قانون مدنی می‌گوید: هر ‌گاه مال غیرمنقول قابل تقسیمی بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک،

ادامه مطلب »
Call Now Buttonتماس مستقیم