09193756168
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل دیه تهران کار کنید

5/5

وکیل دیه تهران

بهترین وکیل دیه تهران کیست؟

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل دیه و وظایف وکیل دیه و همچنین معرفی بهترین وکیل دیه شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

جهت برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل دیه شرق تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

وکیل دیه کیست؟ وظایف وکیل دیه چیست؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که که دیه تنها به همان خون‌بها ختم می‌گردد اما دیه یکی از گسترده ترین مباحثی است که ابعاد قانونی گسترده‌ای دارد.
هر نوع جراحتی که از جانب فردی به دیگری وارد شود قابلیت پیگیری و دریافت دیه دارد. وکیل دیه با توجه به مهارت و تسلطی که بر مفاد قانون مجازات دارد می‌تواند از هر شخص دیگری افراد را در پرونده های مرتبط با دیه راهنمایی نماید.
دیه در تعاریف فقهی؛ به مال یا پولی می گویند که به موجب به کشتن انسان یا نقص عضو به شخصی که صدمه دیده است و یا به بازماندگان وی پرداخت می گردد.
در علم حقوق؛ دیه را کیفری نقدی می نامند که از مجرم به نفع قائم مقام یا مجنی‌علیه گرفته می شود.  میزان دیه که از سوی دادگاه تعیین می‌گردد در اسلام میان مرد و زن مسلمان، و مردان و زنان سایر ادیان دیگر متفاوت می باشد. برای مثال در ماه‌های حرام که شامل محرم، رجب، ذی الحجه و ذی القعده می شوند؛ میزان دیه افزایش پیدا میکند. این افزایش دیه صرفاً برای دیه فوت می باشد و نه دیه اعضای بدن.
هدف از این کار ایجاد امنیت برای افرادی است که می‌خواهند به حج یا تجارت بروند و با این قانون به سلامت به شهر خود باز گردند.
به طور کلی دیه از انواع مجازات‌های پیش‌بینی شده می باشد زمانی که شخصی جرم غیر عمدی، علیه جان و یا اعضای بدن شخص دیگری مرتکب شود باید به دیگری مبلغی بپردازد. همینطور زمانی که جرم عمدی بوده ولی مجازات قصاص داشته باشد دیه شامل حال فرد می‌گردد.
در اسلام هر کس عمداً یا به موجب بی احتیاطی به سلامتی، مال و جان فرد دیگری آسیب وارد بکند که موجب شود فرد دچار ضرر مالی یا معنوی گردد بر آن خسارت مسئول می باشد.

دیه قتل

نرخ دیه هر سال توسط قوه قضاییه تعیین می گردد، بنابراین زمانی که شخصی انسانی را به قتل برساند مجازات دیه برای او تعیین می‌گردد و آن مجازات معادل دیه یک انسان کامل می باشد البته در خصوص میان زن و مرد تفاوت وجود دارد.

دیه اعضای بدن

زمانی که از یک عضو تنها یک عدد در بدن باشد از بین بردن آن دیه کامل دارد ولی زمانی که از آن عضو دو عدد در بدن موجود باشد از بین بردن یکی از آن‌ها نصف دیه را شامل می‌شود مطابق قانون اسلامی از بین بردن اعضای بدن، دیه مشخص و تعیین شده‌ای دارد.

بهترین وکیل دیه تهران شماره وکیل دیه در تهران

دیه منافع اعضا

زمانی که شخصی مرتکب جنایت بر فرد دیگر شود که موجب آن عمل، فرد بعضی از حواس خود را از دست دهد؛ دیه منافع اعضا مطرح می‌گردد. برای مثال طی عملی که فرد مرتکب انجام داده است شخصی شنوای خود را از دست می دهد ولی گوش آسیبی ندیده است.

دیه جراحات

زمانی است که مرتکب جنایتی بر دیگری انجام داده است و فرد مجروح دچار جراحاتی شده است. برای مثال دچار خراش، کبودی و یا تورم شده است.

به چه شخصی وکیل دیه می گویند؟

  همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد دیه دارای پیچیدگی‌های قانونی بسیاری می باشد و بهتر است برای پرونده های مرتبط با دیه از شخصی آگاه و مطلع به قوانین و قواعد حقوقی دیه بهره‌مند شد.
متاسفانه افرادی که به دلیل عدم شناخت قوانین، حقوقشان مورد تضييع واقع می‌شود کم نمی باشد. اهمیت این موضوع سبب شده است تا چنین افرادی علاوه بر آسیب هایی که می‌بینند، نتوانند خسارت های مالی مربوط به دوره درمان خویش را دریافت نمایند. و در چنین شرایطی بهترین فرد که می‌تواند به وی کمک کند تا حقوق خود را به طور کامل دریافت کند وکیل دیه می باشد.
وکیل دیه به دلیل تجربه و سابقه کافی در زمینه حل و فصل کردن پرونده های مختلف دیه می تواند به سریع ترین روش ممکن در دادرسی ها به روند پرونده کمک بسزایی نماید.
وکیل دیه در طی جلسات مشاوره که به متقاضی ارائه می‌دهد تمامی نکات مربوط به مجازات قانونی را به موکل خویش ارائه می نماید.
همچنین یک وکیل دیه می‌داند که آسیب و جراحت هر عضو از بدن شامل چه میزان و چه مقدار دیه می‌باشد. در جلسات مشاوره که میانه وکیل و موکل بر گزار می گردد وکیل دیه به تمامی پاسخ‌های موکل خود پاسخ می دهد و ایشان را از روند پرونده به طور کامل مطلع می سازد.
به شخصی وکیل دیه می‌گویند که پروانه وکالت داشته باشد. همچنین هر وکیل پایه یک دادگستری نمی‌تواند پرونده‌های مرتبط با دیه را قبول کند چرا که اگر یک وکیل در  پیشبرد پرونده‌ای موفق باشد دلیل بر موفقیت وی در پرونده های مرتبط با دیه نمی‌باشد.
همچنین تجربه و سابقه وکیل در حل و فصل کردن پرونده حائز اهمیت می باشد. یک وکیل دیه خوب با تکیه بر علم حقوقی خویش و قواعد حقوقی می‌تواند بهترین دفاعیه را در دادگاه به نفع موکل خود ارائه دهد.
موسسه حقیقت گستر دارای دپارتمان مجزای کیفری می‌باشد و در این بخش بهترین وکیل دادگستری شرق تهران و بهترین وکیل پایه یک تهرانپارس در حال فعالیت می‌باشند.
حقیقت گستر یکی از بهترین موسسه حقوقی های تهران است که می‌تواند بهترین انتخاب جهت سپردن پرونده های کیفری الخصوص پرونده های دیه باشد.

شماره بهترین وکیل دیه تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل دیه تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۴ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل دیه تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل دیه تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۸ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل دیه تهران

Call Now Buttonتماس مستقیم