۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۸✆
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل حقوقی تهران کار کنید

5/5

وکیل حقوقی تهران

بهترین وکیل حقوقی شرق تهران کیست؟

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل حقوقی و وظایف وکیل حقوقی و همچنین معرفی بهترین وکیل حقوقی شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل حقوقی شرق تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

مقدمه

اگر شما هم درخصوص دعوای حقوقی سوال دارید! یا نیاز به به وکیل دعوای حقوقی دارید پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. عموم اختلافات موجود در جامعه حقوقی هستند بدین معنا که در دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف قابل رسیدگی و حل و فصل می باشند. در این گونه دعاوی عموما تعمدی مشاهده نمی شود.

نباید فراموش کرد که اصولا دعاوی حقوقی بسیار تخصصی و حرفه ای بوده و دقت نظر و تجربه ی ویژه ای را می طلبد و نباید به این دعاوی ساده انگارانه نگاه کرد و با سهل انگاری و به طور غیر حرفه ای با آن روبرو شد، چه در مقام طرح دعوی و چه در مقام دفاع.

وکالت چیست؟

هنگامی که میان وکیل و موکل قراردادی منعقد می گردد؛ در بندی از قرارداد حدود و اختیارات وکیل مشخص شده و وکیل صرفا بنابر اختیارات مطرحه اقدامات لازم را ارائه می‌نماید. این قرارداد در قالب وکالتنامه ای رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی و یا وکالتنامه های قضایی میان موکل و وکیل دادگستري تنظیم می گردد.( وکالت عقدی جایز است که در چهارچوب مقررات قانون مدنی منعقد شده و طرفین آن وکیل وموکل نامیده می‌شوند.)
بنابر اصل ۳۵ قانون اساسی ایران:
در همه دادگاه ها، طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توان اختیارکردن وکیل را نداشتند، برای آنها امکاناتی به منظور اختیار وکیل اعطا می گردد.
وکیل حقوقی اقسام مختلفی را شامل می‌شود که عبارت اند از: وکیل دادگستری، وکیل دفاتر اسناد رسمی، وکیل معاضدتی،وکیل اتفاقی و وکیل تسخیری که در این مقاله با یکدیگر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قرارداد وکالت :

قرارداد وکالت می تواند بین وکیل و موکل به صورت عادی تنظیم شود یعنی طرفین خود قراردادی را امضاء نموده و حدود اختیارات وکیل را در آن مشخص و طرفین قرارداد آن را امضاء نمایند.
همچنین می توانند قرارداد وکالت را به صورت رسمی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نمایند. باید توجه داشت که اگر وکالت به صورت عادی تنظیم شود دارای همان اعتبار وکالتنامه عادی می باشد. اما چون سند وکالت عادی است ممکن است مورد قبول اشخاص ثالث قرار نگیرد.
وکلای دادگستری از فرم های الکترونیکی که توسط کانون وکلا تهیه شده و در اختیار آنها قرار می گیرد برای تنظیم قرارداد وکالت استفاده می نمایند و دادگاه ها این قراردادها را می پذیرند.
نیازی به تنظیم وکالتنامه رسمی بین طرفین نمی باشد.
در قرارداد وکالت باید اختیارات وکیل به طور صریح بیان شده باشد. موکل می تواند وکیل دیگری به وکیل قبلی ضمیمه نماید. همچنین می تواند شخصی را به عنوان امین به وکیل ضمیمه نماید. موکل می تواند مقرر نماید که وکیل قبلی باید به اتفاق وکیل جدید مورد وکالت را انجام دهد یا هر دو منفرداً می توانند مورد وکالت را انجام دهند. همچنین اگر امین به وکیل ضم شده موکل می تواند مقرر دارد که وی با نظر امین عمل کند.

وکیل حقوقی چه کارهایی انجام می‌دهد؟

به شخصی که از جانب شخصی دیگر، اعم از حقیقی یا حقوقی به موجب عقد وکالت برای انجام اموری مامور می شود را وکیل می نامند و به شخصی که نماینده فرد حقیقی و یا حقوقی است و در مراجع قضایی و غیر قضایی فعالیت دارد، وکیل حقوقی می‌گويند.
در لغت نامه دهخدا وکیل را کارران و یا شخصی که به او کاری واگذار شده است تعریف می‌کنند. بنابر تعریف دهخدا، وکیل؛ نماینده، قانون دان، پیکشار، مدافع و قیم می‌باشد.
وکیل حقوقی خوب شخصی است که در رشته حقوق، تحصیلات عالیه داشته و به زبان و قواعد حقوقی آشنایی کامل دارد. وی با بهره گیری از دانش حقوقی که دارد به دفاع از حقوق موکل خود می پردازد. امروزه اشخاص، در بسیاری از موارد حقوقی و قضایی به مشاوره حقوقی نیاز دارند که می‌توانند در زمينه هاي مختلف از وکیل یا مشاور حقوقي مربوطه بهره‌مند شوند. از آنجایی که مسائل حقوقی موضوعی کلی می باشد بهتر است وکیل در موضوع و زمینه ای که تخصص دارد مشاوره ارائه دهد.

تعهدات وکیل نسبت به موکل

تعهدات وکیل نسبت به موکل به شرح حدود اختیاراتی است که وکیل طبق وکالت نامه تنظیمی که با موکل، امضا نموده است اقدام نماید.
در وکالت نامه های رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی و یا وکالت نامه های قضایی بین وکلای دادگستری و موکل، قسمت حدود اختیارات وکیل مشخص شده است که طرفین می توانند طبق خواسته خود حدود و اختیارات وکیل را اعلام نمایند.
تعهدات وکیل بستگی به این دارد که وکیل تا چه اندازه و در چه موضوعاتی از موکل اختیار و اجازه پیگیری امور را داشته باشد. به عنوان مثال شخصی وکیل می شود که صرفا امورات شهرداری موکل را انجام دهد و شخص دیگر وکیل می شود تا امورات موکل خود را صرفا در دادسرا یا دادگاه بدوی انجام دهد. (البته هر شخصی نمیتواند امور دادگستری انجام دهد و در این نوع وکالت، وکیل می بایست پروانه وکالت داشته باشد)

انواع وکیل حقوقی:

  1. به وکیلی که از جانب دادگاه، تنها برای اشخاصی که جرائم مهم کیفری دارند تعیین می شود را وکیل تسخیری می نامند. هزینه‌های وکیل تسخیری بر اساس تعرفه مندرج در قانون وکالت، از طرف دولت به وکیل پرداخته می شود.
  2. به وکیلی که از جانب دادگاه به درخواست اشخاص بی بضاعت که عدم توانایی اختیار نمودن وکیل برای دادگاه محرز شده باشد، تعیین می‌شود را وکیل معاضدتی می‌نامند. زمانی که صحت عدم توان مالی شخص تایید گردید؛ دادگاه از طریق کانون وکلا و یا مشاوران و وکلای قوه قضائیه، وکیلی برای شخص نام‌برده تعیین می‌کند تا هیچگونه حق و حقوقی ضایع نگردد.
  3. افراد با میل و اراده شخصی می‌توانند وکیلی را برای امور حقوقی خود انتخاب کنند. به وکیل منتخب از طرف موکل، وکیل انتخابی گفته می شود. وکیل منتخب می‌تواند عضو وکلای رسمی دفتر خانه اسناد رسمی باشد و یا عضو وکلای دادگستری. وکیل دادگستری در مراجع قضایی و زيرمجموعه های آن یعنی شعبه حل اختلاف و مراجع انتظامی فعالیت دارد.
  4. طبق قانون رایج در کشور ایران، اقربای درجه اول می‌توانند هرسال یک الی دوبار از يکديگر تقاضای وکالت داشته باشند.(زمانی این عمل رخ می‌دهد که مراجع قضایی قرابت نزدیکی آنها را مشخص و تایید فرماید) به این شخص که وکالت دیگری را می‌پذیرد وکیل اتفاقی می‌گویند.
  5. در ادارات ، سازمان ها و نهادهای دولتی، با تصویب اداره مربوطه، فردی که‌ در اداره به کار مشغول می باشد میتواند به عنوان نماینده حقوقی، به منظور اقامه دعوا و دفاع از دعاوی اشخاص علیه اداره مربوطه، به دادگاه معرفی شود تا از حقوق سازمان عنوان شده دفاعیات لازم را ارائه فرماید.

موسسه حقیقت گستر، متشکل از دپارتمان های مختلف حقوقی، ملکی، ارثی، خانواده، اتباع و کیفری می باشد و تمامی فعالیت ها به شکل تیمی صورت می‌پذیرد. وکلای حقیقت گستر افرادی هستند که در زمنیه های تخصصی خود، بهترین می باشند؛ بنابراین شما می‌توانید پرونده حقوقی خود را به حقیقت گستر بسپارید و از با آسودگی، از پیشبرد پرونده خود اطمینان خاطر حاصل فرمائید.

بهترین-وکیل-حقوقی-تهران-آدرس-وکیل-حقوقی-در-تهران
بهترین-وکیل-حقوقی-تهران-آدرس-وکیل-حقوقی-در-تهران

وکیل حقوقی در چه زمینه هایی مشاوره می دهد؟

مسائل حقوقی یک موضوع کلی است  و بهتر این است که وکیل در بعضی از موضوعات حقوقی که تخصص دارد مشاوره دهد. در کشورهای پیشرفته مشاوره های وکیل به صورت تخصصی است. بدین معنی که بعضی وکلا در زمینه ی تجاری تخصص دارند که موکل با توجه به نوع تخصص آن ها به ایشان مراجعه می کند.

ارائه دادخواست توسط وکیل تخلیه فوری:

وکیل تخلیه فوری به کله امور مربوط به روند دادرسی دعاوی میان مالک و مستاجر اشراف دارد. جهت دریافت حکم تخلیه دو حالت اصلی وجود دارد:
۱.  یا این که زمان قرارداد منقضی شده باشد و همچنان مستاجر از عودت ملک خودداری کند.
۲. یا این که به هر دلیل قرارداد بین طرفین فسخ شده باشد.

چه زمانی قرارداد اجاره بین مستاجر و موجر فسخ می شود؟

هر قراردادی، بندهایی دارد که با توافق طرفین تدوین و تنظیم می‌گردد. زمانی که طرفین این قرارداد را امضا می کنند به این معنا می‌باشد که تمامی این مفاد مورد قبول آن ها واقع شده است. حال هر کدام یک از طرفین اگر نسبت به اجرای این بندها کوتاهی کنند، این حق برای طرف مقابل به وجود می‌آيد تا با ارائه دادخواست به مراجع قضایی قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ نماید. از رایج ترین موارد نام‌برده، عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر است، همچنین تغییر کاربری ملک بر خلاف آن چیزی که در قرارداد ذکر شده باشد نیز از شایع ترین دلایل فسخ قرارداد می‌باشد. در این حالت موجر بعد از فسخ قرارداد می‌تواند با استناد به آن نسبت به درخواست حکم تخلیه اقدامات لازم را عملی کند.

موجر در سه صورت می تواند برای دریافت حکم تخلیه ملک به دادگاه مراجعه نماید:

  1. به این صورت می‌باشد که؛ مدت زمان قرارداد به پایان رسیده است و مستاجر به مدت سه ماه هیچگونه مبلغی را به عنوان اجاره بها به موجر پرداخت نکرده است.
  2. مستاجر در ملک مورد اجاره، اقدامات نامشروع انجام داده است.
  3. مستأجر ملک را به شخص دیگری بدون اجازه موجر تحویل داده است.
    در این سه مورد موجر می توان با ارائه سند مالکیت ملک و قرارداد اجاره نامه به شورای حل اختلاف یا دادگاه مراجعه کرده و با طرح دعوا، حکم تخلیه را در یافت نماید.

وکیل برای حکم تخلیه، به فرد مطالبه کننده کمک به سزایی می‌کند که در موارد ذیل آنها را بررسی خواهیم کرد:

  1. تسریع روند اجرای حکم تخلیه
  2. عدم نیاز به حضور در جلسات دادرسی حکم تخلیه
  3. تطبیق موضوع و طرح نقشه روش موثر در پرونده حکم تخلیه
  4. اشراف و تجربه وکیل حکم تخلیه در این امور موجب می‌شود تا پرونده به بهترین شکل ممکن حل و فصل شود.

شماره بهترین وکیل حقوقی تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل حقوقی تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۳ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل حقوقی تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل حقوقی تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۴ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل حقوقی تهران

شرایط-آزمون-وکالت

شرایط آزمون وکالت

شما بارها با عبارت وکیل پایه یک دادگستری مواجه شده‌اید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ آیا انواع دیگر

ادامه مطلب »
بیمه-و-انواع-آن

بیمه و انواع آن

بیمه و انواع آن زندگی، سلامت و دارایی افراد همواره در معرض حوادث و بلاهای طبیعی قرار میگرد.ترس از خسارات ناشی از این حوادث است

ادامه مطلب »
Call Now Buttonتماس مستقیم