۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۸✆
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل حضانت تهران کار کنید

5/5

وکیل حضانت تهران

بهترین وکیل حضانت شرق تهران کیست؟

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل حضانت و وظایف وکیل حضانت و همچنین معرفی بهترین وکیل حضانت شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

جهت برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل حضانت شرق تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

وکیل حضانت کیست؟ وظایف وکیل حضانت چیست؟

رشد و نمو کودکان انقدر حائز اهمیت می‌باشد که قانون‌گذار مواد ۴۰ تا ۴۷ قانون حمایت از خانواده و همچنین ۱۱۶۸ الی ۱۱۷۹ قانون مدنی را در مورد شرایط حضانت فرزند اختصاص داده است.

لغت حضانت در قانون مدنی و حمایت از خانواده هیچ معنایی ندارد ولی در تعریف خاص عبارت است از: نگه داشتن و تربیت کردن فرزندان، تهیه لوازم و وسایل برای ادامه‌ی زندگی، رشد و تربیت روحی و جسمی کودک مثل تهیه‌ی خوراک، پوشاک، مسکن و خدمات بهداشتی و مواردی دیگر. اما قانون، حضانت را پرورش جسمی کودک می‌داند تا جنبه تربیتی و پرورش اخلاق وی.
حق حضانت از اساسی ترین حقوق والدین محسوب می‌شود و هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند دیگری را از این حق محروم کنند.
بنابراین زمانی که طلاق صورت گیرد، و نکاحی فسخ بشود؛ هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.
برای انجام امور مربوط به حضانت فرزند، پدر و مادر باید توسط یک وکیل خوب خانواده اقدام شود. در قانون گذاری آمده است که در خصوص حضانت طفل، و شرایط آن، دادگاه تصمیم گیری کند ولی در رویه قضایی به آن عمل نمی‌کنند چرا که ممکن است طی شرایطی که به وجود می‌آید؛ مادر در ازای مهریه، حضانت فرزند خود را بر عهده بگیرد.

حضانت فرزند زیر ۷ سال:

اگر فرزند زیر ۷ باشد و والدين کودک از یکدیگر جدا شده باشند، به دلیل نرسیدن به سن بلوغ و رشید نبودن کودک، دادگاه با توجه به شرایط حساس روحی و سنی طفل، حکم را مبنی بر حضانت طفل با مادر( تا سن ۷ سالگی) صادر می‌کند. مگر شرایطی ایجاد شود که در دادگاه نام‌برده، مادر عدم صلاحیت‌اش اثبات بشود.

بهترین-وکیل-حضانت-تهران
بهترین-وکیل-حضانت-تهران

حضانت فرزند بالای ۷ سال( غیر رشید):

بعد از تمام شدن ۷ سالگی مادر اولویت خود را در حضانت از دست می‌دهد و اگر در مورد حضانت فرزند، والدین دچار مشکل شوند، دادگاه مصلحت طفل را در اولویت قرار می‌دهد و با مراجع صالح دادگاه تصمیم می‌گیرد که بر اساس شرایط چه کسی صلاحیت نگه داری و حضانت کودک را دارد. ( مطابق ماده ۴۱ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱) در صورتی که پدر به اعتیاد، سو اخلاق و موارد این چنینی دچار شود، مصداق هایی به عنوان عدم صلاحیت مراقبت از کودک شمرده خواهد شد. در چنین شرایطی حضانت فرزند بعد از سن ۷ سالگی به مادر واگذار خواهد شد که در این مورد نیز حضانت طفل تا پایان سن بلوغ ادامه می‌‌یابد ولی این محدوده سنی در گذشته بنابر ماده ۱۱۶۹ مصوب سال ۱۳۱۴ محدوه سنی حضانت طفل پسر توسط مادر تا ۲ سالگی در نظر گرفته شده بود که با تغییرات در قانون حضانت فرزند، این محدوده سنی برای فرزند دختر و پسر به طور یکسان تا سن ۷ سالگی در نظر گرفته شد.

وکیل حضانت فرزند :

کفر: در قانون مدنی چیزی در  مورد کفر نوشته نشده است اما براساس شرع، کفر نیز موجب می‌شود حضانت فرزند را از دست بدهند. هر کدام از والدین که مدعی شوند که طرف دیگر صلاحیت حضانت فرزند را ندارند، باید توسط وکیل متخصص خانواده، حضانت فرزند اسناد و مدارک بسیار معتبر و قانع کننده ای به دادگاه ارائه دهند و طبق قاعده ( البینه علی المدعی) حضانت کودک را از والد سلب کند.
اگر مردی کودک زیر ۷ سال خود را به مادرش ندهد، مادر می‌تواند با مراجعه به دادگاه و بدون تشریفات خاصی و بدون نوبت به کار آن رسیدگی می‌شود و حضانت فرزند به مادر سپرده می‌شود. تمامی مراحل فوق با مراجعه به وکیل خوب خانواده به راحتی حل و فصل می‌شود. پرونده های خانواده به دلیل حساسیت های بالایی که دارند، و تاثیر مستقیم آن بر روی اعضای خانواده به خصوص فرزندان نیازمند مشاوره و راهنمايي از یک فرد حقوقی می‌باشند. راجع به حضانت و مراجعه به وکیل جهت کسب اطلاعات مفید و سودمند از ضرورات امر محسوب می‌شود. وکیل حضانت شخصی است که با توجه به سوابق طولانی و درخشان، در زمینه پرونده های خانواده، به خصوص حضانت می‌تواند بهترین و کاربردی ترین راه را برای پیگیری پرونده حضانت ارائه دهد.

جهت برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از بهترین وکیل حضانت تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

شماره بهترین وکیل حضانت تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل حضانت تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۳ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل حضانت تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل حضانت تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۴ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل حضانت تهران

وکیل-حضانت-تهران

وکیل حضانت تهران

رشد و نمو کودکان انقدر حائز اهمیت می‌باشد که قانون‌گذار مواد ۴۰ تا ۴۷ قانون حمایت از خانواده و همچنین ۱۱۶۸ الی ۱۱۷۹ قانون مدنی

ادامه مطلب »
حضانت-طفل

حضانت طفل

مقدمه بر اساس قانون مدنی ، حضانت فرزند تا پایان هفت سالگی، به عهده مادر قرار گرفته است. پس از هفت سالگی، حضانت فرزندان تا سن بلوغ به عهده پدر است

ادامه مطلب »
موارد-سلب-حضانت

موارد سلب حضانت

حضانت چیست؟ موارد سلب حضانت کدامند؟ حضانت در قانون تعریفی دقیقی ندارد. اما در لغت و عرف به معنی مراقبت، محافظت و نگهداری فرزند است. قبل

ادامه مطلب »
Call Now Buttonتماس مستقیم